Inloggen

Basisschool Aeresteijn

preview
Ouderinformatie week 26 - (28 juni 2021)
Agenda week 26

Maandag 28 juni:

-


Dinsdag 29 juni:

-


Woensdag 30 juni:

Kamp groep 8, uitzwaaien rond 09.15 uur


Donderdag 1 juli:

Kamp groep 8

20.00 uur - Vergadering gemeenschappelijke medezeggenschapsraad

 

Vrijdag 2 juli:

Kamp groep 8, terugkomst rond 16.00 uur

 

I.v.m. het kamp van groep 8 verschijnt de ouderinformatie m.b.t. de week van 5 juli wat later! U ontvangt deze in het weekend van 3 juli.

Verjaardagskalender

Hieperdepiep hoera! Alle onderstaande jarigen alvast van harte gefeliciteerd!

 

Zaterdag 26 juni: Laura Bosma

Maandag 28 juni: Féline Kok

Dinsdag 29 juni: Fenne Servaas

Woensdag 30 juni: Romy Slof

Donderdag 1 juli: Mats Vis

ballon

Bericht van juf Chantal

Komend schooljaar ben ik wat minder op Aeresteijn te vinden, maar ik ga zeker niet weg! De komende twee jaar volg ik een studie aan de universiteit in Leiden. Het 1e jaar pedagogiek, het 2e jaar ga ik een opleiding volgen rond hersenontwikkeling en het leren van kinderen (applied neuroscience). Deze studies zijn fulltime, ik heb daarom de keuze gemaakt om de komende twee jaar nog één dag per week te werken. Ik zal op Aeresteijn een deel van de vervanging van leerkrachten op me gaan nemen. Daarnaast zal ik ook in de schoolbibliotheek actief blijven als leescoördinator. 


Chantal 

Procedure samenstellen groepen

N.a.v. de eerder toegestuurde formatie, zijn de leerkrachten nog druk bezig met het samenstellen van de groepen voor komend schooljaar. Onderstaande informatie hebben we voor u gekopieerd uit onze schoolgids.

 

Bij het samenstellen van de groepen hanteert de school de volgende procedure: 
*Instromende 4-jarigen worden zodanig over de verschillende groepen 1-2 verdeeld, dat deze groepen van gelijke grootte blijven.  
 
Bij het vormen van groepen voor een komend schooljaar spelen onderstaande aspecten een rol: 
We kijken per kind waar wij denken dat hij/zij het beste tot zijn recht komt en ook wordt er gekeken naar de groep in zijn geheel. We houden dan rekening met alle factoren die je maar zou kunnen bedenken en dat blijkt ieder jaar weer een forse puzzel. Daarom hebben we daar zo rond mei/juni meerdere bijeenkomsten voor. Eerst overleggen de groepsleerkrachten zelf, daarna in een breder verband. Dan laten we dat weer even zakken en overdenken de leerkrachten het zelf nog een keer en vervolgens nog een keer met elkaar in een groter verband. We gaan niet over één nacht ijs gelukkig. Ook wij hebben er baat bij dat een kind in de juiste groep zit.

 

Factoren waar we rekening mee houden: 
*Vrienden en vriendinnen, juist wel of juist niet bij elkaar.

*We kijken of een kind in ieder geval wel een maatje heeft in de groep. 
*Broers en zussen (liever) niet in één groep. In geval van een tweeling is dit soms niet te voorkomen. 
*Zo eerlijk mogelijke verdeling van jongens en meisjes in een groep. 
*Niet alle kinderen met een apart programma in één klas. We verdelen de kinderen, die extra zorg/ondersteuning nodig hebben liever over meerdere groepen. 
*Beeld van heel de groep in combinatie met de leerkracht. 
*Input van ouders. 
*Input van kinderen. 

 

NB. Verzoeken van ouders en/of verzorgers om plaatsing vanwege grote vriendschappen of het tegenovergestelde worden niet per se gehonoreerd, omdat de eerdergenoemde plaatsingsprocedure voorrang heeft. Bovendien moeten kinderen ook leren met kinderen in een groep te zitten van wie ouders of kinderen denken daar minder goed mee op te kunnen schieten. Hoe waardevol kan het zijn in het proces van groot worden als blijkt dat je in eerste instantie ergens erg tegenop ziet en het blijkt dat je het in die groep na verloop van tijd ook naar je zin hebt! Dit is een les voor het leven!

 

De definitieve leerlingverdeling zal toegevoegd worden aan het rapport, het rapport komt op donderdag 8 juli mee naar huis.

 

De informatieavond m.b.t. de werkwijze in alle groepen wordt gehouden op woensdag 22 september vanaf 19.30 uur.

Klusavonden

Beste ouders/verzorgers,

 

Het is alweer even geleden dat we een klusavond konden organiseren om de klusjes in en om de school aan te pakken. Graag zouden wij nog voor de zomervakantie de nodige klussen willen aanpakken. Hiervoor hebben we twee data met klusavonden ingepland, te weten op donderdag 1 juli en dinsdag 6 juli van 19.00 uur tot 21.00 uur. Tijdens de klusavonden gaat het met name om snoeiwerk en onkruid wieden.

 

Daarnaast hebben we nog het verzoek aan ouders/verzorgers om in school de volgende klussen te doen:

- 2 muren verven in lokaal

- Groot prikbord ophangen in stenen muur

- Frame bij voordeur buiten ophangen in stenen muur

- 2 houten tafelbladen monteren op bestaande tafels

 

Met name bovenstaande klussen kunnen tijdens de klusavonden, maar schikt dat u niet, kan dat ook op een moment dat het u wel schikt. Geeft u zich daar dan even voor op via het later genoemde mailadres. Mocht u één van bovenstaande klussen komen doen, denkt u dan bij het schilderen aan oude kleding aan doen en bij het boren om het juiste materiaal mee te nemen?

 

Om de 1,5 meter regel in stand te kunnen houden, zal er buiten koffie/thee worden gedronken. Mocht u niet kunnen tijdens de hierboven genoemde datums, geeft u dit dan even door via klusgroepaeresteijn@hotmail.com

 

Dan zijn we ook nog op zoek naar ongeveer 4 á 5 ouders die op vrijdagochtend 16 juli, vanaf 10.00 uur, zouden kunnen helpen bij het verhuizen van leerlingmeubilair. Het vervoer is geregeld dus we zoeken nog wat sterke ouders die kunnen helpen tillen. Opgeven hiervoor kan ook middels bovenstaand emailadres.

 

Nog even de schouders eronder en dan genieten van een welverdiende vakantie. Wij zorgen uiteraard weer voor de koffie/thee met wat lekkers.

 

Tot snel!

 

Groetjes de klusgroep

 

We verwachten op donderdag 1 juli om 19.00 uur de ouders van:

Liselotte van Bladel

Daan Bocxe

Jenna Bon

Lana Bon

Dez Hijdra

Guus van der Hoorn

Stan en Sven van Kints

Pawel Matejczyk

Luuk, Femke en Milou Sanders

Nienke Thomas

Beau de Vries

Ayden Abbee

Finn en Tije Bosland

Roan Bouthoorn

Dylan van Deuren

Beau Egberts

Tygo Egberts

Roy Fransen

Jolijn Griffioen

Ben den Haan

Guus en Jet van Hameren

Jens van Hameren

Melissa Koeleman

Sander Overbeeke

Eve-Angeline Fraser

Bram de Graaf

Liv en Gwen de Haan

Boas Heemskerk

Jennifer en Danique Heyns

Guido en Jordi Hijdra

Emma Lynn van der Vlugt

Noah Hansen

Thijs Kranenburg

 

We verwachten op dinsdag 6 juli om 19.00 uur de ouders van:

Liv Holdorp

Tom Hoogenboom

Jayden en Shenoa Hoogervorst

Gijs, Sterre en Pip Hoogervorst

Jonie Hoogervorst

Amy Hoogervorst

Lieke, Tim en Toby Hoogervorst

Sabine en Michelle Hoogervorst

Naomi en Nick van der Hoorn

Noud van der Hoorn

Rens en Femke van der Hoorn

Renske en Steven van der Hoorn

Ilse van der Hoorn

Stijn en Ties van der Hoorn

Tess en Nikki van der Hoorn

Sophie Hutten

Eva, Sara en Livia Jacobs

Joep van der Jagt

Laura en Karlijn Arnoldus

Nout van den Berg

Elif Cakir

Wim van Dam

Dennis en Xavier van Engeldorp Gastelaars

Joy en Mila de Groot

Thijmen Harteveld

Yashica Premchand

Rawad, Mouhamad, Yousef en Ferdous Sadiddin

Mats en Amy Wassenaar

Myla van der Jagt

Sophie van der Jagt

Ben Kakakis

Ayoeb en Aya Kamzoun

Elise en Noa Keijzer

Mondkapjesplicht

Momenteel geldt er een mondkapjesplicht. Het dragen van een mondkapje is verplicht in alle openbare en overdekte ruimten, in het onderwijs, het openbaar vervoer en bij contactberoepen. Bijvoorbeeld in een winkel, het gemeentehuis of op het station.


Vanaf 26 juni vervalt de mondkapjesplicht grotendeels. Alleen op plaatsen waar de anderhalve meter echt niet kan worden gehandhaafd blijft de mondkapjesplicht gelden. Dit geldt onder andere voor: het openbaar vervoer en op aangewezen plekken rond het openbaar vervoer, bijvoorbeeld het perron en de stations; taxi, veerboot en touringcar; op luchthavens en in vliegtuigen; het voortgezet onderwijs.

 

In het basisonderwijs is het dragen van mondkapjes dus niet meer verplicht. Als leerlingen, leerkrachten en/of ouders zich er comfortabel bij voelen om het toch te doen, dan staat dit hen natuurlijk vrij.

 

ANWB Verkeersplein

De afgelopen weken hebben we met meer dan 300 scholen gestreden om een ANWB Verkeersplein. Vorige week heeft de Adviescommissie van het ANWB Fonds de inzendingen besproken en helaas hebben we niet gewonnen. Wel willen we iedereen bedanken voor het stemmen en promoten!